Nejčastější problémy Dahua IP kamer a jejich řešení

Nejčastější problémy a řešení s IP kamerami

Pro rychlejší a efektivnější reakce na vaše časté dotazy ohledně IP kamer jsme pro vás připravili přehledný seznam nejčastějších problémů a jejich řešení. Tento přehled vám pomůže snadno najít odpověď na konkrétní problém a navede vás ke správnému postupu.


1. Síťové problémy

1.1 Kamera je občas off-line

  • Zkontrolujte síťové prostředí a případné uvolnění síťového kabelu.
  • Ověřte, zda nedošlo ke konfliktu IP adres.
  • Ujistěte se, že je zařízení připojeno ke spolehlivému napájení.
  • Prověřte, zda nedošlo k chybě při aktualizaci zařízení.

1.2 Nepodařená aktualizace

  • Přihlaste se do zařízení a zkontrolujte, zda byla aktualizace opravdu neúspěšná (průběh se může zobrazit se zpožděním).
  • Ověřte funkčnost síťového připojení během aktualizace.
  • Zkontrolujte, zda je aktualizační soubor určený pro váš model zařízení.
  • Vyzkoušejte aktualizaci pomocí nástroje „config tool“ na portu 3800.

1.3 Kamera je online (ping funguje), ale nelze se přihlásit

  • Zkontrolujte nastavení WEB portu.
  • Restartujte zařízení a pokuste se přihlásit znovu.
  • Proveďte novou aktualizaci pomocí „config tool“ (port 3800).

1.4 Po přihlášení není vidět obrazový stream, program se restartuje

  • Ověřte síťové připojení a možnost konfliktu IP adres.
  • Zkontrolujte napájení a kabelová propojení uvnitř kamery.
  • Ujistěte se, že firmware odpovídá vašemu modelu a formátu (PAL/NTSC).
  • Při použití Internet Exploreru spusťte prohlížeč jako správce, případně doinstalujte potřebné doplňky (např. QuickTime).

1.5 Chyba “Resources are limited, failed to open video”

  • Nedostatečná šířka pásma – použijte kvalitnější síťový switch.
  • Příliš mnoho současně přihlášených uživatelů – odpojte některé účty či restartujte zařízení.

1.6 Hlavní obrazové okno je prázdné

  • Nastavte kameru jako důvěryhodnou stránku v prohlížeči.
  • Povolit všechny ActiveX prvky v nastavení Internet Exploreru.
  • Spusťte prohlížeč jako správce.

2. Obrazové problémy

2.1 Slabý IR přísvit

  • Ujistěte se, že byl použit správný napájecí zdroj.
  • Ověřte vzdálenost objektu od kamery.
  • Zkontrolujte, zda není kamera nastavena pouze na barevný režim.
  • Pokud kamera leží na stole, změňte její úhel nebo umístění.

2.2 Kamera nepořizuje záznam nebo fotografie

  • Nastavte správně “Record Schedule” a “Snapshot Schedule” ve webovém rozhraní.
  • Ověřte připojení SD karty a funkčnost FTP serveru.
  • Zkontrolujte nastavení režimu záznamu (manual/auto).

2.3 Černý okraj v obrazu po aktualizaci

  • Obnovte zařízení do továrního nastavení.
  • Ověřte správnost aktualizačního souboru pro váš model.

2.4 Vodorovný nebo úhlopříčný pruh v obrazu

  • Zkontrolujte připojení video kabelu.
  • Omezte rušení zemními proudy.

2.5 Nestálý obraz kamery

  • Ověřte připojení video kabelu a konektoru.

2.6 Šedý obraz na kameře

  • Způsobeno nevhodným zdrojem napájení – ujistěte se o jeho správném umístění.

2.7 Odraz, bílý nebo neostrý obraz při IR přísvitu

  • Nastavte filtr infračerveného světla do správné pozice.

3. Ostatní problémy

3.1 Zapomenutá IP adresa zařízení

  • Vyhledejte zařízení pomocí „Config tool“.
  • Pokud znáte MAC adresu, použijte příkaz ARP/Ping (návod v manuálu).
  • Na Apple zařízeních použijte „Bonjour“ službu.

3.2 Nelze se přihlásit k webovému rozhraní

  • Zkontrolujte uživatelské jméno, heslo, napájení i síťové připojení.

3.3 Nelze přehrát stažené video/audio

  • Použijte doporučený přehrávač nebo nainstalujte potřebné kodeky (např. DivX).

3.4 Nefunguje přepínání Day/Night režimu

  • Synchronizujte čas v zařízení a počítači.

3.5 Zařízení propouští vlhkost

  • Zkontrolujte správnou montáž a těsnost všech krytů a těsnění.

3.6 Kamera nerozpozná SD kartu

  • Zkontrolujte správné zasunutí karty a její funkčnost na PC.

3.7 Nesprávné informace o nastavení

  • Obnovte webové rozhraní (F5) nebo zkontrolujte změny z jiných softwarových platforem (PSS, dekódovací SW).

3.8 Nestabilní zdroj napájení

  • Ujistěte se, že napájecí zdroj pracuje v doporučeném teplotním rozmezí (0°C až 40°C), případně použijte průmyslový zdroj.

3.9 SD karta neukládá videozáznam

  • Ověřte, zda je karta v režimu čtení/zápis, není poškozená a má dostatek volného místa.
  • Nastavte možnost “Cover” ve správci úložiště pro automatické přepisování.

3.10 Nelze uložit konfiguraci

  • Obnovte kameru do továrního nastavení a proveďte nové nastavení.

Pokud zde nenajdete odpověď na váš problém, neváhejte nás kontaktovat – rádi vám poradíme!

Záznamy nebyly nalezeny...