Nejčastější problémy Dahua IP kamer a jejich řešení
Nejčastější problémy a řešení s IP kamerami
Pro rychlejší a efektivnější reakce na vaše časté dotazy ohledně IP kamer jsme pro vás připravili přehledný seznam nejčastějších problémů a jejich řešení. Tento přehled vám pomůže snadno najít odpověď na konkrétní problém a navede vás ke správnému postupu.
1. Síťové problémy
1.1 Kamera je občas off-line
- Zkontrolujte síťové prostředí a případné uvolnění síťového kabelu.
- Ověřte, zda nedošlo ke konfliktu IP adres.
- Ujistěte se, že je zařízení připojeno ke spolehlivému napájení.
- Prověřte, zda nedošlo k chybě při aktualizaci zařízení.
1.2 Nepodařená aktualizace
- Přihlaste se do zařízení a zkontrolujte, zda byla aktualizace opravdu neúspěšná (průběh se může zobrazit se zpožděním).
- Ověřte funkčnost síťového připojení během aktualizace.
- Zkontrolujte, zda je aktualizační soubor určený pro váš model zařízení.
- Vyzkoušejte aktualizaci pomocí nástroje „config tool“ na portu 3800.
1.3 Kamera je online (ping funguje), ale nelze se přihlásit
- Zkontrolujte nastavení WEB portu.
- Restartujte zařízení a pokuste se přihlásit znovu.
- Proveďte novou aktualizaci pomocí „config tool“ (port 3800).
1.4 Po přihlášení není vidět obrazový stream, program se restartuje
- Ověřte síťové připojení a možnost konfliktu IP adres.
- Zkontrolujte napájení a kabelová propojení uvnitř kamery.
- Ujistěte se, že firmware odpovídá vašemu modelu a formátu (PAL/NTSC).
- Při použití Internet Exploreru spusťte prohlížeč jako správce, případně doinstalujte potřebné doplňky (např. QuickTime).
1.5 Chyba “Resources are limited, failed to open video”
- Nedostatečná šířka pásma – použijte kvalitnější síťový switch.
- Příliš mnoho současně přihlášených uživatelů – odpojte některé účty či restartujte zařízení.
1.6 Hlavní obrazové okno je prázdné
- Nastavte kameru jako důvěryhodnou stránku v prohlížeči.
- Povolit všechny ActiveX prvky v nastavení Internet Exploreru.
- Spusťte prohlížeč jako správce.
2. Obrazové problémy
2.1 Slabý IR přísvit
- Ujistěte se, že byl použit správný napájecí zdroj.
- Ověřte vzdálenost objektu od kamery.
- Zkontrolujte, zda není kamera nastavena pouze na barevný režim.
- Pokud kamera leží na stole, změňte její úhel nebo umístění.
2.2 Kamera nepořizuje záznam nebo fotografie
- Nastavte správně “Record Schedule” a “Snapshot Schedule” ve webovém rozhraní.
- Ověřte připojení SD karty a funkčnost FTP serveru.
- Zkontrolujte nastavení režimu záznamu (manual/auto).
2.3 Černý okraj v obrazu po aktualizaci
- Obnovte zařízení do továrního nastavení.
- Ověřte správnost aktualizačního souboru pro váš model.
2.4 Vodorovný nebo úhlopříčný pruh v obrazu
- Zkontrolujte připojení video kabelu.
- Omezte rušení zemními proudy.
2.5 Nestálý obraz kamery
- Ověřte připojení video kabelu a konektoru.
2.6 Šedý obraz na kameře
- Způsobeno nevhodným zdrojem napájení – ujistěte se o jeho správném umístění.
2.7 Odraz, bílý nebo neostrý obraz při IR přísvitu
- Nastavte filtr infračerveného světla do správné pozice.
3. Ostatní problémy
3.1 Zapomenutá IP adresa zařízení
- Vyhledejte zařízení pomocí „Config tool“.
- Pokud znáte MAC adresu, použijte příkaz ARP/Ping (návod v manuálu).
- Na Apple zařízeních použijte „Bonjour“ službu.
3.2 Nelze se přihlásit k webovému rozhraní
- Zkontrolujte uživatelské jméno, heslo, napájení i síťové připojení.
3.3 Nelze přehrát stažené video/audio
- Použijte doporučený přehrávač nebo nainstalujte potřebné kodeky (např. DivX).
3.4 Nefunguje přepínání Day/Night režimu
- Synchronizujte čas v zařízení a počítači.
3.5 Zařízení propouští vlhkost
- Zkontrolujte správnou montáž a těsnost všech krytů a těsnění.
3.6 Kamera nerozpozná SD kartu
- Zkontrolujte správné zasunutí karty a její funkčnost na PC.
3.7 Nesprávné informace o nastavení
- Obnovte webové rozhraní (F5) nebo zkontrolujte změny z jiných softwarových platforem (PSS, dekódovací SW).
3.8 Nestabilní zdroj napájení
- Ujistěte se, že napájecí zdroj pracuje v doporučeném teplotním rozmezí (0°C až 40°C), případně použijte průmyslový zdroj.
3.9 SD karta neukládá videozáznam
- Ověřte, zda je karta v režimu čtení/zápis, není poškozená a má dostatek volného místa.
- Nastavte možnost “Cover” ve správci úložiště pro automatické přepisování.
3.10 Nelze uložit konfiguraci
- Obnovte kameru do továrního nastavení a proveďte nové nastavení.
Pokud zde nenajdete odpověď na váš problém, neváhejte nás kontaktovat – rádi vám poradíme!
Záznamy nebyly nalezeny...
